середу, 27 серпня 2014 р.

Отримуємо шлях до файлу в кирилиці

Є виконуваний jar файл, поряд з ним у каталозі є підкаталог у якому є файл help.txt. Необхідно запустити jar файл і при виборі із меню пункту "Help" запустити файл help.txt.

Тож все це робиться так:
File currentJavaJarFile = new File
     (Test.class.getProtectionDomain()
     .getCodeSource().getLocation().getPath());
String path=currentJavaJarFile.getParent();
String comand="notepad.exe " + path+"\\Resources\\help.txt";
Runtime.getRuntime().exec(comand);

Проте як виявлось усе працює правильно, якщо шлях до файлу латинськими літерами. Як тільки у шляху з'являється кирилиця, видає помилку знаходження файлу.

Отримати правильно шлях допоможе UrlDecoder:
currentJavaJarFile=new File(java.net.URLDecoder.decode(
            (Test.class.getProtectionDomain().getCodeSource()
            .getLocation().getPath()).toString() ,
            "UTF-8"));




get path with cyrillic

вівторок, 26 серпня 2014 р.

Вибір подальшого шляху (MindMap)

Написанню даної замітки посприяла стаття "Роздоріжжя навколо нас".

Постійно приходиться нагадувати собі що головне, а що другорядне. Хочеться багато чого освоїти, проте реально приходиться зосереджуватися на найбільш актуальному і потрібному для себе в даний час. Вирішив якось промалювати свою інтелект карту в яких напрямках рухатись дальше. В результаті вирішив що краще розділити на декілька невеличких, але основних. У мене вийшло аж 4 основні інтелект карти: Англійська, Математика, Програмування, Java (як підкарта програмування). У перших трьох розгалужень не так і багато, а ось Java вийшла доволі розкішна:) Постарався представити те що я освоїв, але ще варто закріпити знання, або уже почав освоювати, або збираюсь освоїти найближчим, або ж просто є велике бажання в майбутньому освоїти (як то Android SDK). Результат того, що накидав десь за хвилин 20-ть:

Java - My Mind Map

Можна звичайно деталізувати безкінечно, так у Java EE багато цікавого чого хотілось б освоїти, але поки що зобразив як на мене основне.

середу, 13 серпня 2014 р.

Як показати діалог "зберегти" з допомогою JFileChooser

Як показати діалог "зберегти" з допомогою JFileChooser

Якщо вашій програмі потрібно зручно вказати положення файлу, папки або ж місцезбереження файлу, то для цих цілей Swing надає клас javax.swing.JFileChooser. Виклик діалогу збереження файлу схожого на той що використовується у віндовз, здійснюється через метод showSaveDialog():

  public int showSaveDialog(Component parent)

Де parent - це батьківський компонент діалогу, переважно JFrame. Коли користувач введе ім'я файлу і натисне ОК або Cancel, метод повертає одне з наступних значень:

   
   JFileChooser.CANCEL_OPTION // користувач відмінив вибір файлу
   JFileChooser.APPROVE_OPTION // користува здійснив вибір файлу
   FileChooser.ERROR_OPTION // якщо користувач закрив вікно
                            // кнопкою закриття Х.

Після того як користувач здійснив свій вибір, ми можемо використати метод getSelectedFile() щоб взяти нам об'єкт файлу:

    File getSelectedFile()

Перед викликом методу showSaveDialog(),  ви можливо захочете встановити деякі опції для діалогу:
  
    setDialogTitle(String) // встановлює заголовок вікна.
    setCurrentDirectory(File) // встановити директорію для збереження

Приклад коду:

// батьківський компонет діалогового вікна
JFrame parentFrame = new JFrame();
 
JFileChooser fileChooser = new JFileChooser();
fileChooser.setDialogTitle("Вкажіть як зберегти файл");   
 
int userSelection = fileChooser.showSaveDialog(parentFrame);
 
if (userSelection == JFileChooser.APPROVE_OPTION) {
    File fileToSave = fileChooser.getSelectedFile();
    System.out.println("Зберегти як: " + fileToSave.getAbsolutePath());
}

Можна встановити фільтр для задання розширень файлу:

 
FileNameExtensionFilter filter = 
                      new FileNameExtensionFilter("csv файл","csv");
fileChooser.setFileFilter(filter);

Вікно може виглядати так:


В результаті отримали об'єкт File і можна створювати потоки вводу-виводу і записувати у файл використовуючи отриманий об'єкт File. Об'єкт File, хто ще не знає є дискриптором файлу і мабуть, основне що в ньому є - це адрес розміщення файлу і його назва.

 При написанні було використано матеріали із codejava.net

пʼятницю, 25 липня 2014 р.

Заміщення (overriding) методів у Java


У відеоуроці розглядається наступне:
Що таке заміщення  методів? 
Чому заміщення і перевизначення це не одне й те саме? 
Дещо про успадкування та поліморфізм у Java.
Особливості статичних методів.
Модифікатор final при визначенні методів Java.


пʼятницю, 11 липня 2014 р.

WindowBuilder Error: Unhandled event loop exception

Вирішив поставити плагін WindowBuilder у Eclipse. При спробі використовувати графічний редактор зразу ж Eclipse почав видавати помилку: Unhandled event loop exception


Думав, знов щось нахомутав при встановленні. Проте завдяки посту:  "Eclipse Bug: Unhandled event loop exception No more handles", довідався що у цьому можуть бути винні деякі процеси запущені у windows. Методом проб і помилок як і у випадку описаному у моєму пості "JVM creation failed" виявилося, що знов винен електронний словник Abby Lingvo. Ну не люблять чомусь Java IDE цю програмку :)  і взагалі продукти фірми ABBY :).

Проблема вирішується або вбивством процесу  LvAgent.exe або ж у налаштуваннях лінгво забрати галочки пов'язані з роботою з клавіатурою, щоб взагалі не було реагувань на клавіші.

вівторок, 10 червня 2014 р.

Логування в Java (log4j 2)

Мабуть чи не всі програмісти виводять додаткову інформацію на консоль для зневадження програми і просто з метою стеження за її виконанням.  Проміжну інформацію про стан виконання програми, про певні критичні помилки часто корисно записувати у файл чи передати по мережі. Тоді користувач програми може надіслати розробнику звіт і розробник зможе розібратися, що ж пішло не так. Логування у будь-якому разі корисне. Логування у файл можна звичайно зробити самому. Проте навіщо винаходити велосипед, якщо на цьому поприщі вже багато чого зроблено. Існує декілька бібліотек, які спрощують логування. Зараз мова піде про log4j 2-ї версії.

Що потрібно звантажити

* Apache Log4j 2 з оф. сайту (http://logging.apache.org/log4j/2.x/download.html)
* Log4j 2 User’s Guide – посібник користувача (http://logging.apache.org/log4j/2.x/log4j-users-guide.pdf)
* SLF4J – це бібліотека для логування на якій базується log4j 2 (http://www.slf4j.org/download.html)


Підключення бібліотек


Для того щоб наші приклади працювали. Необхідно підключити відповідні *.jar файли до проекту. Не буду пояснювати як це робити.

Розархівовуємо вміст архівів звантажених з інтернету і з них я підключав наступні:

log4j2.0\log4j-api-2.0-rc1.jar
log4j2.0\log4j-core-2.0-rc1.jar
log4j2.0\log4j-slf4j-impl-2.0-rc1.jar
slf4j-1.7.7\integration\lib\slf4j-api-2.0.99.jar
slf4j-1.7.7\integration\lib\slf4j-simple-1.6.99.jar

Якщо не підключити slf4j, то буде видавати помилку виду:

 Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/slf4j/ILoggerFactory
      at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)...........



Конфігурація Log4j 2

Для того щоб логування працювало як нам потрібно необхідний відповідний файл конфігурації. Можна створити .xml файл, а можна файл properties. Приклади файлів конфігурації можна знайти в посібнику (User’s Guid). Файл повинен бути прописаний в classpath проекту. Можна просто закинути файл у корінь проекту, або у каталог src. Файл конфігурації краще назвати log4j2.xml.

У посібнику користувача можна знайти різні приклади файлу конфігурації для різних цілей: виводу лише на консоль, виводу у файл, виводу у мережевий сокет і т.д. Для виводу у файл матимемо:

<configuration>
    <appenders>
        <file append="false" filename="A1.log" name="A1">
            <patternlayout pattern="%t %-5p %c{6} - %m%n">
        </patternlayout></file>
        <console name="STDOUT" target="SYSTEM_OUT">
            <patternlayout pattern="%d %-5p [%t] %C{6} %M (%F:%L) - %m%n">
        </patternlayout></console>
    </appenders>
    <loggers>
        <logger level="debug" name="org.apache.log4j.xml">
            <appenderref ref="A1">
        </appenderref></logger>
        <root level="debug">
            <appenderref ref="STDOUT">
        </appenderref></root>
    </loggers>
</configuration>

Наступний приклад демонструє роботу з логуванням.
import org.apache.logging.log4j.LogManager;
import org.apache.logging.log4j.Logger;

public class HelloWorld {
 private static Logger logger = LogManager.getLogger("HelloWorld");

 public static void main(String[] args) {
  logger.info("Hello, world");
  
  Logger fileLog=LogManager.getLogger("org.apache.log4j.xml");
  fileLog.debug("Write in file!");
 }
}

В результаті, якщо був використатий файл конфігурації наведений вище, то на консолі отримаємо:
2014-06-10 15:04:31,610 INFO  [main] HelloWorld (HelloWorld.java:8) - Hello, world
2014-06-10 15:04:31,612 DEBUG [main] HelloWorld (HelloWorld.java:11) - Write in file!
А у файлі:
main DEBUG log4j.xml - Write in file!
Спочатку отримуємо наш основний «Логер», який направлений буде на консоль.

private static Logger logger = LogManager.getLogger("HelloWorld");

Якщо ми хочемо писати у файл щось, то отримуємо логер для файлу:

Logger fileLog=LogManager.getLogger("org.apache.log4j.xml");

І пишемо у файл:

fileLog.debug("Write in file!");

Те як виглядатими наш лог, що туди включатиметься в значній мірі залежить від файла конфігурації.


Можливі передачі у лог і винятків (Exception):

logger.info("Error: ", new Exception("An exception"));


Рівні логування

Не хочеться вдаватися глибоко у цю тему, але необхідно згадати основне. При логуванні розрізняють рівні логування:

1.    TRACE – повідомлення найвищого рівні

2.    DEBUG – зневаджувальні повідомлення, менш детальні ніж TRACE

3.    INFO – стандартні інформаційні повідомлення

4.    WARN – некритичні помилки

5.    ERROR – помилки, що можуть вплинути на правильність результату

6.    FATAL – фатальні помилки, які заважають роботі

За допомогою файлу конфігурації ми можемо вказати, які повідомлення включати у наш лог.  У нас у файлі конфігурації маємо level="debug" . Це означає що на консоль і у файл буде виводитися всі повідомлення рівня Debug і нижче. Повідомлення рівні trace не будуть включатися. Тобто рядок в коді logger.trace("Hello, world"); - нам нічого не виведе ні в лог, ні у файл, ні на консоль, якщо ми не підвищемо рівень логування до TRACE у файлі конфігурації.

Патерни логування

Для формування вигляду логу, використовується відповідний патерн або ж шаблон. У нас використано два патерни, один для файлу інший для консолі.

<PatternLayout pattern="%t %-5p %c{2} - %m%n" />

<PatternLayout pattern="%d %-5p [%t] %C{2} (%F:%L) - %m%n" />

%d – вивести дату

%t – ім’я нитки (thread)

%-5p — виводить рівень логу (ERROR, DEBUG, INFO …), цифра 5 означає, що для виводу використовується 5 символів ,  (-), те що вирівнювання буде відбуватися по лівій стороні

%c{1} — виводить назву логера, у фігурних дужках регулюється наскільки повною видаватиметься назва

%L —номер рядка, в якій відбувася виклик запису у лог

%m — повідомлення, що було передано в лог

%n — перехід на новий рядок

Усе це детальніше подато у посібнику користувача.