суботу, 27 січня 2018 р.

Простий ListView (Android)

Віджет ListView – часто застосовуваний елемент графічного інтерфейсу користувача в Android. Він дозволяє виводити ряд елементів на екран у вигляді прокручуваного списку. При натисненні на елементі списку, може виконуватися певна дія, наприклад, відкриття нової активності з додатковими деталями списку.

Задача
Вивисте список пристроїв. При натисненні певного пункту виводитиметься відповідне повідомлення.
1. Створюємо нову активність ListActivity

неділю, 19 лютого 2017 р.

Activity (Android)

В Android основні елементи програми - активності (Activity) та макети (Layout).

Якщо необхідно створити вікно з кнопками, то створюється макет вікна з розташуванням кнопок та підклас класу Activity, який відобразить інтерфейс та реагуватиме на дії користувачів (опрацьовуватиме події). Програма може складатися з багатьох активностей та макетів.

Макет – це файл опису графічного інтерфейсу користувача в форматі XML.
 
Рекомендують називати файли активності використовуючи слово Activity, наприклад, HelloActivity, StartActivity і т.п. Макети називаються з малої букви, із словами у зворотньому порядку, з використанням символу підкреслення між словами. При використанні Android Studio макети автоматично найменуються, наприклад, activity_hello, activity_start.

Завдання:
Розробити програму, яка б складалася з однієї активності та містила кнопку(Button) і текстове поле(TextView). При натисненні кнопки напис текстового поля повинен змінитися на інший.

Рис. 1 - Результати виконання програми

Створення заготовки

Щоб створити заготовку програми достатньо скористатися готовими шаблонами в Android Studio. Вибираємо File.>new->New Project і вибираємо серед запропонованих шаблонів Blank Activity. Називаємо наш проект FirstApp, і при бажанні вводимо назву пакету і тиснемо фініш. В результаті буде створений проект, який просто буде виводити на екран «Hello, World!!!». Нас в даному проекті цікавить три файли.

вівторок, 27 вересня 2016 р.

Android Studio: Error:The number of method references in a .dex file cannot exceed 64K.

Error:The number of method references in a .dex file cannot exceed 64K.

Доволі часто помилка, якщо судити з обговорень.

Способів вирішення три:

1. Почистити код, позбутися лишніх інструкцій та відповідно лишніх імпортів

2. Прописати у скрипті gradle

// Enabling multidex support.
multiDexEnabled true

понеділок, 2 травня 2016 р.

Геокоди України

Наша пам’ять асоціативна і найкраще запам’ятовує людина те до чого вона може прив’язати певну асоціацію.  От цікаво, хто у нас займається введенням кодів? Свого часу мене дивувало чому у нас ввели номерні автомобільні знаки, які важко запам’ятати, адже взагалі у світі прийнято використовувати для таких речей мнемонічні позначення, які легко запам’ятовуються.  І от зараз дивлюсь на позначення наших областей згідно ISO-3166-2:UA. Ну Україна тут UA та UKR тут усе добре, а от позначення українських регіонів  UA-30 -Київ, UA-05 - Вінницька область, UA-74 - Чернігівська область і т.д. Які розумники це придумували? І явно тут же хтось з українців подавав ідеї для такого кодування. У всіх наших сусідів пішли нормально, так RO-B - Бухарест (Румунія), PL-LU - Люблінське воєводство (Польща), RU-MOW - Москва (Росія) і т.д. І лише в нас усе закодовано цифрами. Про людей, які згодом повинні працювати з цими кодами ніхто і не думав.

неділю, 3 січня 2016 р.

Git (пам’ятка)

Git — розподілена система керування версіями.

Базові команди 

 Створення репозиторія на локальному комп’ютері:
$git init
Подивитись поточний стан
$git status
Додати (підготувати) в репозиторій усі файли
$git add .
Додати окремий файл
$git add index.html
Остаточно передати в репозиторій підготовлені файли із коментарем до того що додається:
$git commit –m "Коментар"
Переглянути різницю між тим, що в репозиторію і файлами на диску:
$git diff
Забрати з git лишнє
$git rm –- cached LICENSE.PHP
відкат
$git checkout --license.php

Робота з гілками

створення нової гілки
$git branch new_style
переключитися на нову гілку
$git checkout new_style
подивитись гілки і яка поточна
$git branch
Злиття гілок
$git merge new_style

Робота з віддаленим сервером (GitHub) 


понеділок, 7 вересня 2015 р.

Параноїдальне програмування на Java

Як програмувати, щоб допускати менше помилок при програмуванні - ціла наука з якої виросли патерни і ряд нових віянь у Java як то Generics. Проте помилки на зразок випадкового небажаного присвоєння зустрічаються доволі часто. Хороша стаття як програмувати, щоб допускати менше помилок:



Особливо мені сподобалось, щоб уникнути випадкового присвоєння в умовах, краще ставити на перше місце літерал, а змінну на друге (5==variable), таким чином забувши написати замість подвійного дорівнює одинарне, зразу ж помилка буде локалізована. Інструкція присвоєння за любих умов не спрацює.:) Власне поради корисні не тільки Java програмістам.